«А вось як было ў нас на Русальным тыдні, пасля Сёмухі: дзеўкі ў русалак гулялі – пераапрануцца, валасы ўскалмацяць і пахаваюцца ў жыце. Як міма хлопцы з дзяўчатамі ідуць, так тыя русалкі з поля павыскокваюць, ды давай хлопцаў казытаць. Тыя крычаць: «Дапамажыце, русалка задушыць!». Мы ведалі, што русалкі несапраўдныя, але ўсе роўна страшна было», – прыво- дзіць успаміны бабулі з Міёршчыны загадчыца сектара этналінгвістыкі і фальклору Цэнтра даследаванняў беларускай культуры, мовы і літаратуры НАН Беларусі Алена Баганёва.
Яны настолькі каштоўныя, наколькі рэдкай становіцца сёння сама гэтая традыцыя, у якой не проста вытокі культуры, але і духоўны код, крыніца самабытнасці і сілы народа. На шчасце, і ў нашыя дні застаюцца тыя, для каго народная творчасць не паданні далёкай даўніны, а прадмет увасаблення сучасных яркіх ідэй. Такія людзі, кіраўнікі фальклорных калектываў і метадысты па фальклоры з усяго Прыдзвіння, сабраліся ў Чашніцкім цэнтры культуры.
– Падобныя сустрэчы праводзяцца абласным метадычным цэнтрам на сталай аснове. Важна не проста добра вывучыць абрад, але захаваць яго, даць другое жыццё, – адзначае начальнік аддзела традыцыйнай культуры Віцебскага абласнога метадычнага цэнтра народнай творчасці Лілія Рэзкіна.
Падставай правесці школу ў Чашніцкім раёне стала знаёмства з народным абрадам, які традыцыйна праходзіць на першым тыдні Пятроўскага паста. «Розгары» уключаны ў Дзяржаўны спіс гісторыка-культурных каштоўнасцей і ўжо сталі візітнай карткай Лукомльскага сельскага дома культуры, аб чым пісала раней наша газета.
У рамках праграмы мерапрыемства ўсе прысутныя змаглі не толькі паглядзець на абрадавыя дзеі, але і стаць іх непасрэднымі ўдзельнікамі. А яшчэ развучыць і праспяваць купальскія песні, даведацца пра апісанні традыцый Паазер’я, а таксама згуляць (менавіта так кажуць пра гэты танец) бойкую «Ходцаўскую кадрылю», прадстаўленую для гасцей калектывам «Крывія» Сененскага раённага цэнтра культуры і народнай творчасці.
Атмасферай народнага свята агарнуў дакументальны фільм «Купалле на Полаччыне», зняты экспедыцыяй пры ўдзеле бабуль, асобныя з якіх нара- дзіліся ў канцы 19-га стагоддзя. Каментарыі непасрэднага ўдзельніка той экспедыцыі, супрацоўніка НАН Беларусі Алены Баганёвай, жывыя, з гумарам і сумам адначасова, зрабілі магчымым параўнаць сучасны мастацкі фальклор з народнай традыцыяй, якая, дарэчы, усюды мае свае адметнасці.
Напрыклад, на сяле яшчэ і цяпер на Купалле прынята «рабіць бясчынствы»: камусьці дзверы падапруць, калёсы перакацяць з месца на месца.
А вось у вёсках Полаччыны Купальскай ноччу маглі выкласці кастрыцай дарогу ад парога да парога хат, дзе жылі мужчына і жанчына, меўшыя любоўную сувязь.
І, канешне, паўсюдна прыкметай жывой народнай традыцыі з’яўляюцца абрадавыя песні. Менавіта тыя, што вывучылі ўдзельнікі школы фалькларыстаў. У цэлым аўтэнтычнымі былі не толькі песні і танцы, але і сама гутарка, поўная атмасферы ўспамінаў аб мінулым Беларусі, традыцыях, якія, на шчасце, не паміраюць, а жывуць у нашчадках. Лішнім доказам чаму стаў яркі народны танец у выкананні маладых удзельнікаў фальклорнага калектыву з суседняга Сянно.
Символично, что день рождения Лукомльской ГРЭС совпал с профессиональным праздником – Днем энергетика. В этом…
Уважаемые работники и ветераны энергетической отрасли Чашникского района! Сердечно поздравляем вас с профессиональным праздником – Днем…
Сегодня, казалось бы, каждый владелец собак знает, что несет полную ответственность за своего питомца. Но…
Пожалуй, сегодня не встретишь ни одного приусадебного участка, где не растут хвойные деревья. В своем…
Як і абяцалі, вектар асвятлення работы супрацоўнікаў клуба змяняем. Яны, як вядома, асноўны рухавік жыцця…
А вы знали, что в Новолукомле есть ручные голуби? Во время командировки в город энергетиков…